Wednesday, May 12, 2010

kesian anak ibu.. :(

Ahad lepas, ika main kejar2 ngan adik dia kat bawah. Lepas main, ayah ajak balik. Sampai rumah..
"basuh kaki ngan tangan dulu.." ayah ckp ngan kakak dan adik.

sambil basuh kaki, kakak tunjuk kaki dia kat ayah..

"la.. masa bila kena nie??"

diam...

"ibu, tengok, kaki kakak kena ekzos motor kot.."

berderau darah aku.. "ya Allah..." tu jer la yg aku mampu ucapkan..

dah hitam dan tersiat kulitnya.. dah kena air baru nangis.. mungkin baru terasa pedih.. aku pun sapu lah ubat gamat..

"bila kakak kena? napa tak ckp ngan ayah tadi.." tanyaku..

nangis....

Besoknya, mak mertua aku letak dettol. next day, dah nampak kering sikit..

Nak jadi cerita....

Malam td, dia lompat2, panjat kerusi.. sekali...

"Ibu.... ayah...." jerit kakak...

"hah!!! darah!!!" bekas kaki yg kena ekzos tu berdarah.. banyak gila darah keluar.. aku yg tengah masak menggigil lutut... ngeri weiii!!! "apa nak buat nie..."

ayah dia yg uruskan semua.. lap.. lap.. lap.. nasib baik darah cepat berhenti.. ayah dia letak ubat gamat lagi.. habis seluar... aku dah tak tentu arah.. masak pun tak menjadi..



















ngeri giler...!!!



















habis seluar kena darah..









































bila dah settle semua, makan time pulak..

"lauk ibu nie kurang masin la.."

"ye.. la.. dah tak tentu arah tadi.. lupa nak rasa.. belacan tak letak lar.. patut la kurang sedap.."

sabar jer la.. haru biru dibuatnyer..

No comments:

Related Posts with Thumbnails