Wednesday, September 8, 2010

Coootiii!!!

Hari nie hari last saya bekerja. Yahoo!! Esok nak buat persiapan rumah terakhir. Nak keluarkan bekas kuih, gelas, cawan. Basuh siap-siap. Pagi-pagi pegi pasar cari daging nak buat rendang. Nak makan dengan ketupat palas. Tahun nie, saya order 100 biji kat mak mertua saya punya kawan. Memang tiap-tiap tahun dia buat. Sedap.. lemak jer.. Separuh bagi kat keluarga mertua, separuh lagi bagi my family. Sebiji dia jual 70 sen. Kat param pun rasa harganya lebih kurang jugak. 

Keluarga saya, mama mungkin masak rendang ayam ngan nasi impit. Erm.. teringin nak makan rendang ayam mama. teringat-ingat pulak!! (sambil telan air liur).

Keluarga mertua pula, mak mesti tak lupa ketupat ngan rendang ayam dan daging. Yang bestnya, ayah mertua beli daun kelapa dan anyam sendiri ketupat. selama saya makan ketupat, ketupat mak memang tiada tandingan. memang best!! ada jugak saya belajar menganyam, tapi tu lah, kalau dah setahun sekali nak menganyam, mana nak ingat. Semalam, lepas berbuka kat rumah mak, jenuh lah saya mencuba. berapa kali anyam, bukak balik.. tak jadi.. balik nie nak try lagi.. jadi ker tidak???

Saya start keje semula 17hb. September 2010 (Jumaat). Moga-moga tidak dipengaruhi oleh mood raya nanti. :)

No comments:

Related Posts with Thumbnails