Wednesday, October 27, 2010

Ujian "Pap Smear"

Tiga minggu lepas, saya telah menjalani ujian pap smear. ermmm.. sape yang tak pernah dengar saja lah kan. hahahaa.. saya buat kat klinik LPPKN. kosnya RM 20.00. murah jer kan.. kalau nak murah lagi, kat klinik kerajaan ada. RM 1.00 jer.. tapi nak tunggu berjingguttt....

So, semalam adalah keputusannya.. Dug..dag..dug..dag.. jantungku.. seram ooo nak tunggu result dia. so, pepagi lagi dah terpacak kat LPPKN tu.

nurse : pn. shikin.
saya : ya, saya.
nurse : sila masuk.

berjalan lah daku dengan berdebar2nya.. yelah, risau jugak.. takut kalau2 resultnya positif.. Ya Allah.. jauhkan lah...

nurse : result puan ok. bla bla bla bla..
saya : ye ke? ok macam mane tu?
nurse : bermaksud tiada jangkitan, tiada kuman.
saya : alhamdullillah... (dalam hati jer..)
nurse : so, saya galakkan puan buat ujian nie tiap2 tahun yer.
saya : ok.

ada lah dia tunjuk term2 perkataan yang menunjukkan ok. tak ingat pulak apa perkataan tu..

so, saya dah menjalankan kewajiapan saya. Anda bila lagi???

No comments:

Related Posts with Thumbnails